יום ראשון, 1 ביוני 2014

פרויקט "בית ספר טכנולוגי" – כתבה מס' 1

פרויקט "בית ספר טכנולוגי" – כתבה מס' 1
איך לפתור בעיית רעש בכיתה? איך להקל על התיקים הכבדים? איך יראה בית הספר של מחר?
במסגרת שיעורי רובוטיקה תלמידי כיתות ד'-ז' ניסו לעצב בית הספר העתידי. הם חקרו, חשבו, תכננו והציגו מגוון פרויקטים מקוריים וחדשניים, שיקלו  על חיי מורים ותלמידים כאחד. בין פרויקטים רבים היה ניתן למצוא "כיתה חכמה", שבה וילונות יורדים אוטומטית ברגע שמורידים מסך של המקרן על החכמה הותקן "קולט רעשים" ייחודי, שמודד את עוצמת הרעש בכיתה ומתריע כשרמת הרעש גבוהה מידי. על מנת להקל על התיקים הכבדים תלמידים החליטו להתקין לוקרים חשמליים אישיים למורים ולתלמידים. הלוקר המיוחד מצויד בחיישן RFID שמזהה כרטיס חכם של בעליו בלבד, נפתח ונסגר לבד. תלמידים יצירתיים גם חשבו על בילוי בהפסקה והחליטו לשדרג את המגרש על ידי התקנת רשת חיישנים עליו, שתזהה עבירות משחק, תתריע עליהם ותפתור בעיה של היעדר שופט בזמן המשחק. המגרש המשודרג יודע לזהות דריכה על הקו האסור או כניסה לא חוקית לתוך השער. בנוסף, תלמידים חשבו על נושא האבטחה והציגו שערים חשמליים ודלתות מסתובבות המצוידות בחיישנים לזיהוי התקרבות האנשים אליהם. הם אף דאגו לחיסכון של הנייר בשירותים על ידי התקנת מתקן נייר חכם, שבכל פעם מוציא פיסת נייר בודדת ולא מאפשר גלגול נייר אינסופי.
אין ספק, התלמידים של היום הם המהנדסים של מחר!
יוצאים לחופש בבטחה – כתבה מס' 2
נא להכיר: רובוט משמרות זה"ב הראשון מסוגו – המצאה מקורית של תלמידי בית ספר המנחיל!
לקראת יציאה לחופש הגדול ובמסגרת ריענון נהלי זהירות בדרכים בשיעורי רובוטיקה, תלמידי כיתות א'-ב' עיצבו ובנו פרויקט ענק של כביש עם מעבר חצייה, תמרורים ורמזורים, כלי תחבורה ממונעים והכי חשוב רובוט משמרות זה"ב ומחסום אוטומטי ליד מעבר חצייה כדי לשמור על בטיחותם.
הם מאמינים שעוד יבוא היום ונראה את רובוט משמרות זה"ב ליד מעברי החצייה בארץ ובעולם.






רובוטיקה למען הסביבה – כתבה מס' 3
שנת תשע"ד הוקדשה לנושא איכות הסביבה. במהלך השנה תלמידים חרוצים העלו רעיונות ופתרונות לצמצום זיהום הסביבה בדגש על שימוש במקורות אנרגיה חלופיות, מתחדשות וטבעיות.
תלמידי מגמת רובוטיקה בנו אב-טיפוס של "צמיד רעידות אדמה סולרי" המתריע על רעידת אדמה באזור ומנצל אנרגיית השמש כדי להפעילו במקום שימוש בסוללות מזהמות ורעילות.
תלמידי כיתה ג' הציגו דגם הממחיש בצורה ויזואלית ואינטראקטיבית את תהליך הפקת אנרגיה מנפילת המים ומהרוח.
תלמידי כיתה ה' החליטו לשלב בין שמירה על הבריאות ואיכות הסביבה ותכננו מתקן כושר "אופניים ירוקים", שמנצל אנרגיית סיבוב הפדלים להדלקת הפנסים באופניים. אך הם לא הסתפקו בכך, ושדרגו את האופניים על ידי הוספת מאוור חשמלי שינעים את שעת הכושר שלהם, וגם הוא יופעל מאנרגיית סיבוב פדלים המתחדשת והחסכונית.