בכבוד רב
ממן ברוך
מנהל רובוטיקה ומדע
טל: 054-9985605
היכנסו לאתרנו החדש!
www.robokeff.co.il
email: kids.rs@gmail.com
כתובת דואר : מנחם בגין 56 פתח תקוה דירה 6 קומה 2 . הדר גנים .
אחת הכיתות בבית הספר היסודי "המנחיל" ברמת גן מקדמת את באיה בשלט "רובוטיקה זה העתיד", רמז למתרחש בין ארבעת הקירות. זו אחת משש כיתות הרובוטיקה הראשונות בין בתי הספר היסודיים בארץ, ובתוכה נמצאים בין השאר דגמים של כלב רובוט, מכשיר ביתי לסינון מים, דלת קניון מסתובבת, מיקסר חשמלי, רובה גומיות ואפילו כיפת ברזל - כולם פרי פיתוחם של תלמידי כיתות ד' עד ו'.
דינה קבט ועילאי שמאי, תלמידות בכיתת הרובוטיקה, בנו דגם של כלב. "הוא הולך קדימה עד שהוא רואה משהו ואז הוא הולך אחורה", הן מסבירות. "הרכבנו לו חיישנים שמאפשרים לו לזהות עצמים ובכך לא להיתקע בהם".
שמאי אומרת שהיא נהנית בשיעור הזה הרבה יותר מהשיעורים הרגילים: "לי זה מרגיש כמו משחק שאני לומדת בו". קבט מוסיפה: "יש לנו לוח חכם ואנחנו לומדות הרבה דברים על תכנות ומחשב, כמו מושגים ומונחים שלא הכרנו קודם. עד שהתחלנו את השיעורים האלה הייתי בטוחה שאני רוצה להיות עורכת דין כשאהיה גדולה, אבל עכשיו אני כבר רוצה להיות מהנדסת".
גאווה ישראלית: | ||||||
|
זה חלק מפיילוט של משרד החינוך שמופעל בשישה בתי ספר יסודיים בארץ, שמטרתו להכיר לילדים את תחום מדעי המחשב ולהפוך את הלמידה לחווייתית באמצעות צירוף חבר נוסף - הרובוט. "מדובר בתוכנית של מדעי המחשב שמטרתה ללמד את עקרונות המקצוע באמצעות חווית הבנייה", מסביר רמי בורנשטיין, מטמיע ארצי של תוכניות הרובוטיקה במשרד החינוך.
עד כה לימודי מדעי המחשב היו מנת חלקם של תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים בלבד, בעוד תלמידי היסודיים נחשפו לתחום בעיקר בחוגים פרטיים. בתוכנית הלימודים החדשה לומדים תלמידי כיתות ד'-ו' מבוא לעולם הרובוטיקה, מונחים פיזיקליים ראשוניים, מונחים בסיסיים בחשמל, הכרת מרכיבי הרובוט, תנועותיו וכמובן בנייתו הסופית, תכנותו והפעלתו.
הם נחשפים לראשונה לשפת המחשב וליסודות של תכנות, כשהמטרה היא לעורר את סקרנותם באמצעות השימוש ברובוטים ולהטמיע בהם את יסודות עולם הטכנולוגיה. תוכנית הלימודים כוללת 20 שעות מעשיות ו-40 שעות עיוניות בשנה.
בורשטיין: "המטרה היא לחזק את מקצועות הליבה ולא לגרוע מהם. תלמידים מתקשים להבין צורות הנדסיות, אבל בדרך הלמידה הזו הם ממש רואים אותן. הם מפרקים קובייה, בונים ריבוע, ונחשפים לצורות שפעמים רבות קשה להבין מציור על הלוח. בשלב זה מדובר בפיילוט, כשהמטרה היא להרחיב את הלימודים לכלל בתי הספר היסודיים מתוך הבנה שיש צורך להנגיש את המחשבים לילדים ולעודד אותם לבחור במגמות מדעיות וטכנולוגיות גם בהמשך דרכם".
כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:
אורי ושחר בנו דגם של דלת מסתובבת. "היינו לאחרונה בקניון וראינו דלת מסתובבת אז חשבנו שזה יכול להיות אחלה רובוט", הן אומרות.
"הרכבנו לה חיישנים מתאימים וכשהיא מזהה עצמים היא מסתובבת. אנחנו אוהבות לקחת דברים מהעולם האמיתי ולהפוך אותם לרובוטים".
המורים שמעבירים את השיעור במקצוע החדש הם מהנדסי אלקטרוניקה בהכשרתם. המורה ברוך ממן: "התלמידים מאוד אוהבים את זה, הם מחכים לשיעור. הם חושבים על הרעיון, מקיימים מחקר, בונים את הדגם, מעצבים ומתכנתים אותו. מדובר בעבודה עם הידיים, והמשמעות של זה היא ארוכת טווח".
ראש מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ד"ר עופר רימון: "יש לנו רצון שהחלום של ילדי ישראל לא יהיה להיות שחקן כדורגל או דוגמנית. אנחנו רוצים להפוך אותם למהנדסים העתידיים, לאלה שיובילו את התעשייה בישראל".
ההייטק של הקייטנות - רובוכיף - קייטנות פסח 2013 ההייטק של הקייטנות אמנות, מחשבים או מדעים? ספורט, לגו הנדסי או רובוטיקה? השנה לא חייבים לבחור. קייטנת רובוכיף מאגדת את כל התחומים ופונה לילדים המתעניינים ביצירה ובטכנולוגיה הילדים שלכם אוהבים לפרק, להרכיב ולתקן דברים? הם סקרנים ונהנים לחקור, לגלות, לשכלל ולהמציא? קייטנת רובוכיף היא כנראה במקום עבורם. בקייטנה הם יוכלו העשיר את הידע והמיומנויות שלהם ולקבל טעימה מתחום הרובוטיקה והיצירה המדעית. את הקייטנה, המתקיימת זו השנה הרביעית, מדריכים מהנדסים, בוגרי אוניברסיטה וסטודנטים עם ניסיון בחינוך, והיא נערכת בקבוצות קטנות. שער לעולם המדע הדגש בקייטנה הוא על חשיפת המשתתפים לעולם הרובוטיקה המשמש כשער לעולם המדע, העשרת הידע בתחומים שאינם נלמדים בבתי הספר, לימוד תוכנות מחשב ושפת תכנות בדרך חוויתית. בנוסף הקייטנה מקנה יכולת בנייה ותכנון בראייה מערכתית ובהפרדה לתת מערכות פיתוח מיומנויות חשיבה טכנולוגיות. תהליך הלימודים משלב משחק, אתגרים והתנסות, כאשר בכל יום הילדים בונים תוצרים חדשים ורובוטים משוכללים, יוצרים משחקים ולומדים אלקטרוניקה, משחקי מחשב ומשחקי קרקס תוך כדי ניסויים מדעיים שונים. חשוב לציין כי הקייטנה מאושרת על ידי משרד החינוך והרשויות המקומיות, מתקיימת במבנים חדשים ומותאמים לילדים ושכל המשתתפים בה מבוטחים. 17/03-21/03- 5 ימים - 750 ש"ח יום א-ה : בשעות 8:30-13:00 גילאים: 5-14 * הערה: הקייטנה לא כוללת אוכל הקייטנה מתקיימת במקומות הבאים: רמת גן - בית ספר המנחיל רח' הפודים 41 רמת גן - הרצליה: מרכז מדעים - רחוב ז'בוטינסקי 3 (ליד הקאונטרי והפינבול ) סביון: בית ספר יסודי סביון רח אחד העם ( תשלום במועצה - 03-7370926 ) אז למה אתם מחכים הירשמו עכשיו. רשימת טלפונים של המדרכים בקיטנות מבצע חבר מביא חבר ערכת להרכבה במתנה מילוי טופס התענייינות בקייטנה לחצו כאן מומלץ למלא את הפרטים על מנת שנוכל להערך לכמות הילדים בכל מחזור ונעדכן אתכם ( ללא כל התחיבות ) לצפיה בהמלצות הורים לקייטנה לחצו כאן להורים שלום ! אודות רובוכיף - חברת הרובוטיקה עם ניסיון של שנים בהוראת הרובוטיקה והפעלת קייטנות יחודיות . אני שירן מרכזת הקייטנות "ברובוכיף" רציתי להפנות את תשומת לבכם לייחודיות בקייטנות שלנו קייטנת "רובוכיף" זו השנה הרביעית להפעלתה והינה קייטנה ייחודית בארץ לילדים המתענינים בתחום היצירה והטכנולוגיה
נשמח לראותכם ! מדוע חשוב לחשוף את ילדיכם לתחום זה? תחום הרובוטיקה תורם רבות בתחומים שונים :
לצפיה בתמונות מהקיטנות הקודומות | |||
|
לכולן , שלום רב
אמש, התקיימה תחרות איזורית בטכניון בחיפה בה השתתפו נבחרות שיזף , אהוד מנור והדרים יחד עם עוד
23 קבוצות מכל הארץ. , תחרות המתקימת על ידי FLL ובתמיכת משרד החינוך /מינהל מדע וטכנולוגיה
משעה 1000 בבוקר ועד לשעה 1700 אחרי הצהריים. התלמידים נבדקו על ידי מספר ועדות שפוט:
ועדות שפוט אחרות התמקדו ב- תכנון הרובוט/ ערכי FLL / הצגת הפרויקט - עבודת המחקר למען הקשישים.
סה"כ 7 ועדות שפוט.
כל התלמידים הציגו את הפרויקטים בצורה מכובדת ומיטבית המתאימה לבית ספר יסודי
בית ספר הדרים זכה לפרס " אדיבות מקצועית " , פרס המוענק על שתוף פעולה ועזרה מבחינה מקצועית בתוך הקבוצה וכן למען קבוצות אחרות
כל התלמידים השתתפו בטקס הסיום וקיבלו מדליה
תלמידי שיזף ואהוד מנור יקבלו תעודות השתתפות מנוילנות מתפוח הפיס
לכל הקבוצות תערכנה שיחות סיכום ומשוב
לילדים ולהוריהם נערוך טקס סיום של התחרות בתפוח הפיס בו התלמידים יציגו מצגות על התכנים ואכן את בצועי הרובוט
התאריך יתואם עם כל הנוגעים בענין זה
אני מאוד ממליצה לכל בתי הספר היסודיים ליטול חלק בתחרות זאת מהסיבות הבאות :
חשיפה מצוינת לתחום הרובוטיקה , תחום הנמצא בחזית המדע והטכנולוגיה
הצגת תוצרים ברמה גבוהה על פי מחוונים הניתנים מראש
התמודדות ערכית הבאה לידי ביטוי בקבוצה: עזרה / שתוף פעולה / חברות ועוד
התחרות הינה בית ספרית ומיצגת את בית הספר ועל כן כל התלמידים צינו את גאותם להשתייך לקבוצה זאת וליצג את בית הספר בכבוד. הילדים צינו את תמיכת חבריהם בפיסבוק .
תמר , תודה לך על הרצון והיוזמה לשתף את תלמידי אור יהודה במיזם חשוב זה .
תודה לכל המנהלות על שתוף הפעולה.
תודה לחברת רובוטיקה ומדע , בניהולו של ברוך ממן , שמדריכיו התנהלו ל מ ו פ ת עם ילדי הקבוצה : ענבל ויצמן ופיני טובי.
לסיכום, חשוב לחשוף את התלמידים לתחומי ידע שונים הנתמכים על ידי גופים מקצועיים ומרחיבים את השכלתם של הילדים וכן את התנהלותם על פי ערכים.
המפקח על מגמת הנדסת מכונות במישרד החינוך ד"ר ירון דופלט אמר אמש : "אני שמח שאור יהודה על המפה"
בברכה,